Friday, September 23, 2016

It's time to say goodbye, but I think goodbyes are sad and I'd much rather say hello. Hello to a new adventure !!!


Beratnya rasa hati nak melangkah pergi
Tetapi apakan daya aku terpaksa
Buat kali terakhir inginku mengucapkan
Semoga dirimu berbahagia selalu
Tentang diriku ini
Terserah padaMu Tuhan menetukan...

Tak perlui kau bertanya ke mana ku pergi
Pandailah aku menjaga diriku ini
Sekali kumelangkah oh biarlah ku teruskan
Perjalanan ini walaupun sendirian
Hanya Tuhan yang tahu dukalara hidupku ini
Tak terkata, aduhai sayang...

Ku masih lagi teringat
Bicaramu yang terakhir
Pedihnya hinggamenikam kalbu
Bisanya...

Selamat tinggal sayangku
Selamat tinggal kasihku
Aku terpaksa pergi dahulu
Kerana terluka hati ini

Kiranya tempias membasahai jendelamu
Itulah airmata yang jatuh di pipiku
Kiranya sang bayu menyentuhi paras wajahmu
Oh itulah rinduku yang menyebut namamu
Setelah sekian lama tak jumpa




đŸ’•Cinta tidak akan mampu terlukiskan oleh kata-kata. Aku memiliki cara tersendiri dalam mengekspresikan perasaan cinta ku pada mu yakni, melalui doa yang selalu ku panjatkan setiap sujud ku. Ku tau kamu tidak akan menyedari perasaan ini tapi ku percaya melalui doa ini Allah akan selalu menjaga mu. Aku ikhlas, tulus mencintaimu hingga kau datang menjemput ku, namun bila engkau memang bukan takdir ku biarkan ku tetap simpan rasa ini. Hanya Allah sahaja yang tahu seberapa besar cintaku pada mu. Aku mungkin tidak selalu berada disamping mu dan menjaga mu selalu bahkan untuk berbicara dengan mu saja sudah sangat malu, namun percayalah melalui doa ini ku pasrahkan semuanya pada Allah, ku yakin melalui doa ini engkau akan sentiasa dibawah lindungan dan rahmat Illahi. Aku mencintai mu tulus ikhlas, cinta ini ku beri tanpa menuntut kau untuk membalasnya. Bagi ku melihat mu tersenyum dan bahagia itu saja sudah sangat membahagiakan ku. Apa yang lebih penting adalah kebahagiaan mu. Biarpun engkau bukan takdir ku, biarkan rasa ini tetap ku simpan. Aku selalu ingin melihat mu tersenyum meskipun aku tidak pernah disisi mu. Doakan daku bertemu imam yang mampu memimpin tanganku ke syurga firdausi.

p/s : Insan kerdil yang sentiasa mendoakan kebahagiaan dirimu dikejauhan. 

No comments:

Post a Comment