Tuesday, June 7, 2011

Blueberry Cheese Tart

Sudah sebulan duduk terperap dekat rumah, tak ada apa yang dibuat, so belajarlah memasak. Perempuan kalau belajar setinggi mana pown, kalau tatau memasak tak ada gunanya (bak kata ibu saya). Saya nie pulak jenis suka masak apa yang saya suka makan. Like sup and tomyam. Makanan yang menggunakan santan seperti kari, masak lemak saya kurang suka. So, saya tak suka masak, even belajar sekalipun. Then ibu saya kata, kalau suami kakak suka makan makanan tu camne..? haha, (saya tersenyum je). Dalam hati, beli je dekat luar.








Hari ni belajar membuat Blueberry Cheese Tart, emm, rasanya bolehlah tahan, huhu, orang baru belajar. Bukannya orang baru je belajar terus dapat pick up, at least kene buat latihan juga. Same goes to memasak, tak apa, kalau kurang sedap, belajar lagi sampai betul-betul marvelous.. Biar kalau bagi orang lain makan sampai tidak terkata kelazatannya, haha, berangan sahaja. Rupa-rupanya membuat Blueberry Cheese Tart tak adalah serumit mana pown, senang je. Ingatkan susahlah sangat..hehe..


2 comments:

  1. waaaaa...sedapnye...gune resepi yg kngah bagi ke?... kngah pon x penah buat lagi...

    ReplyDelete
  2. haha, memang sedap hingga menjilat jari, emm, guna resepi ibu sendiri..resipi yang kak ngah bagi hari tu hilang, hehe :D, nak bagi rasa tapi dah habis la pulak :P , sedap sangat la katakan, huhu ^_*

    ReplyDelete